Nog 1 dag - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Domstad - WaarBenJij.nu Nog 1 dag - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Domstad - WaarBenJij.nu

Nog 1 dag

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Domstad

16 April 2007 | Nederland, Utrecht

nog maar 1 dag en dan gaan we.. Nog even van de Nederlandse zon genieten (of je tas inpakken) en dan naar Marokko. We hebben er allemaal heel erg veel zin in! Om jullie alvast een beetje te laten meegenieten is hier het programma van wat wel allemaal gaan doen

Dagprogramma Studiereis Marokko, Hogeschool Domstad
dinsdag 17 april tot vrijdag 27 april 2007.

Dag 1 dinsdag: Het vliegtuig vertrekt om 14.20 uur en komt om 15.55 uur (Marokkaanse tijd) aan in Casablanca. We overnachten daar in hotel Azur, aan zee.

Dag 2 woensdag: in de ochtend bezoeken we de grote moskee Hassan II. Daarna gaan we met de bus naar Rabat. Daar bezoeken we o.a. het mausoleum van Mohammed V (de opa van de huidige koning Mohammed VI) en de medina. Aan het eind van de middag gaan we met de bus naar Meknes, waar we overnachten.

Dag 3 Donderdag: in de ochtend bezoeken we de lerarenopleiding van Meknes en een basisschool. Daarna hebben we de hele dag om Meknes te verkennen. ’s Avond hebben we een bijeenkomst over cultuur en religie.

Dag 4 vrijdag: we verlaten Meknes en gaan met de bus naar het bedevaartsoort Moulay Idriss en de Romeinse ruinestad Volubilis. Aansluitend gaan we naar Fes. We slapen in hotel Moulay Yacoub, vlakbij Fes.

Dag 5 zaterdag: we rijden met de bus naar Chefchaouen, een schitterend gelegen, sfeervol Andalusisch stadje, in het Rifgebergte.

Dag 6 zondag: Vanuit Chefchaouen rijden we verder door de Rif naar Al-Hoceima, ons einddoel. In Al-Hoceima staat de lerarenopleiding waarmee Domstad wil gaan samenwerken, en waar we diverse scholen zullen bezoeken. We overnachten in hotel Mohammed V, met uitzicht op zee!

Het programma in Al-Hoceima staat niet helemaal vast, maar het zal er ongeveer zo uitzien:

Dag 7 maandag: In de ochtend bezoek aan de lerarenopleiding. We ontmoeten docenten en studenten. Daarna bezoeken we in subgroepen stadsscholen. ’s Avonds hebben we een thema-avond over Berbers in Marokko / de Rif.

Dag 8 dinsdag: we bezoeken in subgroepen plattelandsscholen in de omgeving van Al-Hoceima. We bezoeken de ‘hoofdschool’ en de dependances van deze school. ’s Avonds wisselen we onze ervaringen met elkaar uit.

Dag 9 woensdag: een “officiële dag”, die in het teken van ontmoeting en uitwisseling staat. Docenten van Domstad geven een workshop aan collega’s van de lerarenopleiding in Al-Hoceima, en gelijktijdig ontmoeten studenten en leerkrachten uit Al-Hoceima en Utrecht elkaar. In de avond een feestelijk programma met als hoogtepunt de tekening van een samenwerkingsverband tussen HS Domstad en CFI Al-Hoceima..

Dag 10 donderdag: gevarieerd programma, met diverse keuzemogelijkheden (extra schoolbezoeken, bezoek aan bijzondere plaatsen in de omgeving van Al-Hoceima e.a) ’s Avonds afscheidsdiner en evaluatie.

Dag 11 vrijdag: heel vroeg in de ochtend met de bus naar Nador….. Daar stappen we om 7.20 uur in het vliegtuig en komen lekker moe op Schiphol aan om 12.30 uur!

• 16 April 2007 - 22:08

Stuffeh:

helemaal nog geen foto's :(

wat is de temperatuur daar? net zo lekker als hier ?

• 17 April 2007 - 04:17

Marcel:

Veel plezier allemaal maar.....LIEF ZIJN VOOR ANTJE!!!! ... op de eerste plaats!

• 17 April 2007 - 06:42

Hans En Wilma :

Wij wensen jullie allemaal een heel interessante, leerzame en plezierige studie reis!
    Het is vast een heel bijzondere en speciale reis naar een land met zo'n rijke en compleet andere cultuur en historie.

Goede reis allemaal.

En aan Paulien: groetjes en tot 27 april!

• 17 April 2007 - 11:02

Astrid:

Ik hoop op een goede vlucht voor jullie. Het programma erna ziet er in ieder geval heel interessant uit.

• 17 April 2007 - 12:53

Kees En Conny:

Nadat ik jullie heb uitgezwaaid zag ik op TT dat de lift-off om 14.22 heeft plaats gevonden. Goede vlucht, have fun en pas goed op jezelf allemaal! We wachten in spanning op de eerste berichten...

• 17 April 2007 - 13:23

Bert:

Vergeet je tandenborstel niet.
    En maak je vooral geen zorgen over het werk hier. Ik stapel het netjes voor je op. Er staat nu al een kratjevol :)

• 17 April 2007 - 13:52

Lenneke:

Nelleke, en natuurlijk ook alle anderen,
    Heeel veel plezier daar en geniet van deze hopelijk rijke evaring!

• 17 April 2007 - 14:49

Samah:

He, Nelleke ik dacht dat je pas morgen zou gaan en wilde je vanavond bellen om je een goeie reis te wensen. Dus doe ik het nu bij deze maar even. Geniet er van, snuif veel van de cultuur op en have fun.
    Groetjes, Samah

• 17 April 2007 - 15:26

Asje:

Heey allemaal en Pau, mijn lieve zus haha!Heeeel veeel plezier daar!Ik ben benieuwd naar je verhalen haha!We smsen he.
    dikke kus van As

• 17 April 2007 - 16:26

Emmy:

Hey Pau!! Echt superveel plezier daar, geniet ervan en ik ben erg benieuwd wat je daar allemaal meemaakt!
    Ook de rest een hele plezierige vakantie, als ik het zo mag noemen;)
    Tot 27 juli Pau!!

Liefs je zusje Emmy

• 17 April 2007 - 16:39

Esther:

Hoi Nel,
    Ik ben benieuwd naar jullie eerste ervaringen! Geniet ervan, relax, en niet te bruin terugkomen hoor!
    Liefs,
    Esther

• 17 April 2007 - 16:55

Roy:

Allemaal veel plezier!
    hopelijk hebben jullie mooi weer en zijn jullie goed aangekomen.
    en joyce ik mis je nu al!!
    we smsen!! Hou van jou! :)

• 17 April 2007 - 17:52

Youandi:

He inge Hoe was het vliegen de 1e keer?? veel plezier iig!! zie je met koninginnedag weer !!! tot die tijd volg ik je wel ff zo :P

• 17 April 2007 - 18:29

Dekseltje:

Hoi Juut en de anderen,

Op de Wii zie ik dat het 20 graden is en zonnig. Geniet ervan !
    Slaap lekker voor zo !

Tot schrijfs.

• 17 April 2007 - 19:50

Ad:

hallo saskia een goede vluchtgehad rust nog even uit dan kunnen jullie er morgen tegen aan

• 25 April 2007 - 07:07

ÀMBER:

salam juf amber is alles daar leuk ? wij hebben vandaag een afrikaans restaurant we hadden ook maandag een restaurant
    en hij heet de 27 AFRIKAANTJES!!!:d EN
    onze ouders hebben gegeten:"papaya soep,boboti en 2 salades ik heb gemaakt boboti en 2 salades jammer dat je er niet bij was maar in marokko is het vast ook leuk en kun je lekker marokkaans eten.Heb je lekker geslapen?.
    heb je ook al iets over mijn vragen gezocht ik heb door de foto's al iets over de Uniformen op school gezien en ook veel meer van school.

groetjes van chaima en meester geert en juf sanne en juf eefje en iedereen +hassan