1e dag in Marokko - Reisverslag uit Casablanca, Marokko van Domstad - WaarBenJij.nu 1e dag in Marokko - Reisverslag uit Casablanca, Marokko van Domstad - WaarBenJij.nu

1e dag in Marokko

Door: Anna en Channa

Blijf op de hoogte en volg Domstad

17 April 2007 | Marokko, Casablanca

Eerste dag in Marokko!

Vandaag dan eindelijk het begin van ons avontuur in Marokko. De dag begon goed en we konden zonder vertragingen vertrekken vanuit Schiphol. De vlucht was heerlijk en we waren zijn rond half 4 lokale tijd(hier is hier ongeveer drie uur vroeger dan bij jullie!) geland in het vandaag minder zonnige Casablanca.
Spannend buiten gekomen stapten we direct in onze mooie bus richting het hotel. De rit was indrukwekkend. We hebben goed kunnen kijken en de kleine krotten naast de grote luxe villa’s vielen gelijk al voor velen op.
Het verkeer was echt spannend… we reden op een gezellige straat midden in het centrum van Casablanca. Aan de zijkant allemaal kinderen die van school opgehaald werden door paps en mams. En toen, allemaal luid getoeter door auto’s voor, naast en achter ons!! We stonden namelijk midden op een giga kruising. De bus had zich een beetje klemgereden tussen alle haastende mensen in de auto’s!! Wij lachten en natuurlijk dachten wij “Blij dat wij nergens nodig naartoe moeten!”.
Aangekomen bij de boulevard van Casablanca was ons hotel al snel in zicht. We hadden een groot hoog gebouw op zee uitkijkend. Iedereen zocht kamergenootjes uit, daar waren wij al lang achter! Gelijk naar boven om de kamers te bekijken en spullen neer te zetten. We hebben een prachtig uitzicht! Daarna snel voor het donker zou worden naar een klein winkeltje om iets te drinken en water te kopen. Je betaald echt maar 1,80euro voor een literfles water, een flesje cola, een flesje bitter lemon en een pakje koekjes!! Ongelooflijk, dat brengt nog veel goeds voor onze aankopen de komende dagen;)
’S avonds goed gegeten in het hotel en iedereen is echt helemaal kapot van de lange reisdag… veel gezien en gereist… Morgen gaat de reis vroeg naar een moskee hier in Casablanca, Rabat en daarna met de bus naar Meknes om het volgende hotel te bekijken;) Oh en het weer hier is nu erg wisselend, onweer en regen nu. We hopen allemaal op een beetje zon, we moeten natuurlijk wel kunnen showen dat we ver weg zijn geweest!!

Tot morgen (L)

~~Channa & Anna vanuit Casablanca~~

• 17 April 2007 - 23:23

Dekseltje:

De quote uit Casablanca was :
    "Here's looking at you kid."

• 18 April 2007 - 06:31

Im:

Volgens jullie profiel is het nu in in Casablanca: 06:28
    En volgens mijn UMC kolkje is het nu in Nederland: 08:28

Ik tel dus een verschil van 2 uur :). Maar ik kan het fout hebben :s.

Hebben ze bij de Mac Halal vlees?

Keep us posted...

• 18 April 2007 - 07:39

Wilma Oerlemans:

Hoi allemaal,

Wat leuk om jullie zo te volgen.
    Hopelijk wordt 't snel beter weer.
    Leuke foto's, ben benieuwd naar de volgende verhalen en foto's.
    Veel plezier en tot mails.

• 18 April 2007 - 07:51

Hans Lücker:

hoi ton
    zo te lezen hebben jullie het goed naar jullie zin. in iedergeval nog veel plezier en de hartelijke groeten van ons allemaal. hans, ciska, hilde en koen

• 18 April 2007 - 08:41

Conny En Kees:

We kregen om 17.40 van SaZ een sms dat jullie veilig geland waren. Nu we de foto's gezien hebben en de berichten gelezen weten we het zeker: Dit wordt een hele leuke tijd voor jullie. Geniet ervan. De (beetje) jaloerse ouders van Saskia. PS Zag ik op een foto dat iemand op z'n vouwfiets voor de bus uitreed :)

• 18 April 2007 - 09:42

Noëlla Kamperman:

(berichtje voor Geanne)
    Dag meis, nou heb de site weer gelezen, erg leuk! Heel veel plezier nog en ik laat nog wel een keer een berichtje achter!
    Kuz No

• 18 April 2007 - 17:29

Sam Van Reenen:

Hey ada, hoesy met jou met mij issie goed. gym was leuk(he he) heb jij ook nog leuke dingen gedaan weetjewatik moet doen voor juo MSN installeren dan kan ik met jou MSNen als jij in Marokko bent.Boas zegt nog" rij niet door rood!!" (niet doen He zeg het maar tegen de bus chauffeur!?!?) IK stuur nog eenn smsje okk

• 18 April 2007 - 17:58

Conny O.:

hallo allemaal,
    Ik wens iedereen een leuke en leerzame
    tijd toe.
    Het ziet er nu al geweldig uit, ik blijf jullie in de gaten houden.
    Het is hier ook goed weer, beetje fris
    maar wel droog. Het is nu 19.45 en bijna
    tijd voor de voetbalwedstrijd, dus ga ik jullie de groeten doen van een beginnende weblogger.

• 18 April 2007 - 19:57

Karlijn Leenders:

Hay Ton!

Ik hoorde al van Mark dat het een goede vlucht was en toen dacht ik weer aan de site :). Ik wens jullie heel veel plezier de rest van de dagen!

Karlijn

• 18 April 2007 - 21:46

Jos En Vivian:

lieve Paulien,

fijn te horen dat alles tot nu toe goed gaat. Het gaat wel in 'up tempo' hè! Hopelijk wordt het weer wat beter, en zijn jullie inmiddels weer een beetje uitgerust (wel belangrijk om voor rust te zorgen hoor!).
    Doe je voorzichtig, veel plezier en tot snel,

liefs,
    jos en vivian

• 18 April 2007 - 21:48

Roel:

Hey Pau en Sabine en de rest ;)

ist wa in Marokko? Zo te horen (en te zien) wel he! Hoop dat het zo blijft! Misschien wat lekkerder weer nog. Ben erg benieuwd naar de volgende blog en foto's. Keep postin' , veel plezier nog en tot snel!

• 18 April 2007 - 21:50

Roel:

Hey Pau en Sabine en de rest ;)

• 20 April 2007 - 10:33

Seran:

doe je best daar in marokko

• 20 April 2007 - 11:35

Marsha Van Oss:

He meissie (Anna en alle andere natuurlijk),

Have fun denk aan je/jullie,
    Dikke smakkerd kus kus kus